Copilul râde: „Înțelepciunea și iubirea mea e jocul!”
Tânărul cântă: „Jocul și-nțelepciunea mea-i iubirea!”
Bătrânul tace: „Iubirea şi jocul meu e-nţelepciunea!”

(Lucian Blaga – Trei fețe, 1919)

Științe, arte și literatură

Muzică și mișcare

Activități interactive și de cunoaștere

Energizere

Dragi colegi, învățători și profesori!

Revista on line «JOC, JOC, JOC» este rezultatul implicării și eforturilor unei «echipe resursă», formată din 11 profesori ai școlii care au beneficiat de activități de job shadowing și de cursuri de formare continuă în școli și instituții de formare din Uniunea Europeană în cadrul proiectului „EDUCAȚIE +” finanțat de Comisia Europeană prin Programul Erasmus+ KA 1. Proiectul evidențiază orientarea Liceului Pedagogic «Anastasia Popescu» către o educație de calitate, adaptată nevoilor în schimbare ale societății și conectată la noile demersuri europene: competențe cheie, multilingvism, incluziune, dimensiune europeană și internaționalizare, iar scopul acestuia este creșterea capacității școlii de a crea un mediu educațional de calitate, incluziv și diversificat, în vederea creșterii motivației și implicării elevilor în propria dezvoltare.

Ultimele postări

Eu spun una, tu spui multe

Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN -CIEL   sector 2  BUCUREȘTI Obiective:            • să aleagă cartonașul cu una sau mai multe imagini;• să exprime corect singularul și pluralul. Număr de participanți: 5-15 copii Resurse materiale:...

Baloane colorate

Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN -CIEL   sector2  BUCUREȘTI Obiective:            • să grupeze baloanele după criteriul culoare;• să decupeze corect; • să atașeze prin...

Săculețul fermecat

Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN –CIEL,  sector2  BUCUREȘTI Obiective:            • să identifice fructele aflate în săculeț, în absența vederii prin pipăit;• să denumească corect fructele aflate în săculeț, în absența vederii prin...

Ghid Practic: 101 JOCURI

Ghid practic de metode și instrumente inovative de predare-învățare, rezultatul implicării și eforturilor unei „echipe resursă”, formată din 11 profesori ai școlii „Anastasia Popescu” care au beneficiat de activități de job shadowing  și de cursuri de formare continuă în școli și instituții de formare din Uniunea Europeană. Accesarea acestui ghid este gratuită.

De ce « JOC, JOC, JOC »?… Răspunsul e simplu: din experiența noastră la catedră am înțeles că metodele tradiționale de predare-învățare nu sunt totdeauna eficiente și adaptate nevoilor copiilor. Atunci, nu am ezitat să transformăm jocul în suport pentru învățare și am constatat că… funcționează!

Am structurat jocurile pe domenii de interes și pe categorii de vârstă astfel încât să fie cât mai ușor de accesat de către cei interesați. În felul acesta, ne asumăm misiunea de a face o punte între toate jocurile didactice și toți jucătorii și să transformăm orice oră într-o bucurie. Da, chiar și ora de matematică!

Orice cadru didactic din România, din sistemul privat sau public poate face parte din echipa noastră. Tot ce trebuie să facă cineva ca să fie parte din echipa noastră este să propună un joc didactic. Cu cât mai mulți cu atât mai bine pentru noi toți, profesori și elevi. Trimite-ne un joc didactic pe care l-ai jucat tu cu elevii tăi și vei face parte din echipa JocJocJoc.

Jocul motivează copilul, îi facilitează concentrarea și îi stimulează memoria;

Jocul modifică și democratizează raportul cu învățarea: copilul este mai puțin supus la stres, la frica de eșec, pentru că jocul se bazează pe reguli cunoscute și acceptate de către toți;

Jocul îl incită pe copil la verbalizarea gândurilor, la argumentarea alegerilor și, implicit, ajută la perfecționarea limbajului.