Nume profesor: NIȚĂ LUMINIȚA

Școala reprezentată: GRĂDINIȚELE ARC-EN -CIEL   sector 2  BUCUREȘTI

Obiective:           

• să aleagă cartonașul cu una sau mai multe imagini;
• să exprime corect singularul și pluralul.


Număr de participanți: 5-15 copii


Resurse materiale: cartonașe cu diferite desene reprezentând un singur lucru sau ființa și altele reprezentând mai multe obiecte sau ființe de același fel.


Durată: 30 minute


Loc de desfășurare: sala de clasă.


Conținut/descrierea jocului:

Pentru fiecare substantiv propus în joc, vor exista două cartonașe, unul cu un singur element iar altul cu două sau mai multe elemente de același fel. Unul dintre cartonașe va fi pe masa propunătorului iar celălalt repartizat copiilor în așa fel încât să existe atât pe masă cât și la copii cartonașe care conțin un singur element și care redau mai multe elemente. Pe rând fiecare copil vine la masa propunătorului și alege un cartonaș. De exemplu ridicând un cartonaș cu mai multe elemente copilul spune: -,, Eu am pe cartonaș mai multe flori’’ . Copilul la care se află cartonașul cu o singură floare se ridică și spune:- ,,Eu am cartonașul cu o floare’’, apoi copilul formulează propoziția despre floare. Copilul  de la masa propunatorului trece la plural cuvântul floare din propoziția respectivă. (Maria are o floare/ Maria are mai multe flori.)

Mențiuni/Sfaturi:

Însușirea corectă a formelor de singular și plural ale substantivelor, precum și a deprinderii de a le include corect în propoziții;

– Dezvoltarea atenției și a memoriei vizuale;

Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:
Ex. La final vor fi felicitați cei care au reușit să găsească toate răspunsurile corecte și se va discuta  discuta pe baza noutăților aflate.