Se formează grupe de câte patru elevi.
Profesorul le spune elevilor că vor fi autorii unui basm. Basmul are un început dat, cum ar fi „Era odată o fetiţă sărmană, care locuia împreună cu mama ei bolnavă, într-o căsuţă sărăcăcioasă, de la marginea pădurii…”.
Pe rând, fiecare elev din fiecare grupă are dreptul să scrie doar o singură propoziţie, până când povestea ajunge la final.
Jocul se termină când fiecare elev din fiecare grupă a scris cel puţin 5 propoziţii.
Mențiuni / Sfaturi:
O altă variantă a acestui joc: „A fost odată ca niciodată…” profesorul prezintă câteva personaje. Fiecare elev primeşte câte un personaj la întâmplare, iar aceştia vor descrie şi vor prezenta personajele, până când povestea ajunge la final.
În funcție de vârsta participanților, povestea poate fi continuată într-o limbă străină studiată. Elevii vor fi întrebaţi la sfârşit dacă jocul i-a ajutat să-şi activeze vocabularul pe o anumită temă în limba străină.
Număr de participanţi: 8+.
Resurse materiale: coli albe de hârtie, instrumente de scris.
Loc de desfășurare: sala de clasă.