Nume învățător / profesor: Adina Răpan

Scoala reprezentată: Liceul Pedagogic ”Anastasia Popescu”


Obiective:           

• să identifice cu ajutorul simțului tactil obiectele date;
• să își folosească imaginția ;

• să își dezvolte motricitatea fină.


Număr de participanți:
minim 2


Resurse materiale:

  • o cutie de carton;
  • o coală de hârtie;
  • creion;
  • animale din plastic, mașini de jucărie, jucării de pluș, rechizite, fructe, legume etc.


Durată: nelimitată


Loc de desfășurare:
sala de clasă, curte, parc, grădină


Conținut/descrierea jocului:

Puneți mai multe obiecte într-o cutie mare de carton, apoi acoperiți-o, astfel ca nimeni sa nu poată vedea ce se află in cutie. Fiecare participant trebuie să aibă un creion și hârtie pe care să noteze/ să deseneze denumirea obiectelor.

Copiii vin pe rând și introduc mâna în cutie. Ei identifică prin pipăire cât mai multe obiecte, apoi merg la locul lor și desenează/scriu denumirile acestora. După ce toți copiii trec pe la cutia misterelor, verificăm cine a identificat corect cât mai multe dintre obiectele ascunse.

Câștigă copilul care are cele mai multe răspunsuri corecte.

Mențiuni/Sfaturi:

Puteți  împărți copiii în două sau mai multe echipe. După ce fiecare dintre membrii  unei echipe pipăie obiectele din cutie, se sfătuiesc și încearcă să numească în scris/să deseneze obiectele pipăite. Câștigă echipa care identifică cele mai multe obiecte.

În cutie se pot pune: animale din plastic, mașini de jucărie, jucării de pluș, rechizite, fructe, legume etc.

Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:
La finalul jocului, toți copiii vor fi felicitați pentru participare, iar cei care au reușit să găsească cele mai multe răspunsuri corecte, vor fi premiați cu ștampile de diferite forme și culori.