Nume învățător / profesor: Miruna Elena Lonean

Scoala reprezentată: Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”

Obiective:

•     înţelegerea unor comenzi, a unor expresii simple, în limba franceză;

  • pronunţarea corectă a expresiilor şi cuvintelor folosite în cadrul jocului;
  • consolidarea vocabularului pe o anumită temă;
  • exersarea abilităţilor de comunicare, de exprimare orală, în limba franceză.


Număr de participanți: 4-30 (un număr par)


Resurse materiale: foi de hârtie, creioane, creioane colorate, gumă de şters, tabla, poster, magneţi, markere.

Durată: 15-20 minute


Loc de desfășurare: sala de clasă


Conținut/descrierea jocului:

Jumătate dintre elevi sunt aşezaţi cu faţa la tablă, jumătate sunt aşezaţi cu spatele. Se lucrează în perechi. Cei aşezaţi cu spatele la tablă, nu au dreptul să se întoarcă.

Numai cei care stau cu faţa la tablă văd imaginea afişată de profesor, pe tablă. Ei vor descrie în limba franceză obiectele, poziţia fiecărui obiect şi culorile obiectelor. Cei care descriu imaginea, se vor exprima exclusiv în limba franceză, clar, repetând, dacă este necesar. La final, fiecare pereche va arăta desenul, colegilor; colegii care au desenat după descriere vor compara desenul realizat cu cel afişat pe tablă.

Câştigă perechile care au desenat, conform imaginii afişate pe tablă.

Mențiuni/Sfaturi:

Este posibil ca profesorul să deseneze pe tablă obiectele şi să le coloreze şi elevii să descrie obiectele, pe măsură ce acesta le desenează şi le colorează.

Complexitatea obiectelor descrise depinde de vârsta participanţilor.

Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:

La final vor fi felicitaţi toţi participanţii, vor fi desemnate câştigatoare perechile care au desenat conform desenului afişat şi vor fi repetate expresiile şi  denumirile obiectelor care au creat dificultăţi participanţilor.