Nume învățător / profesor: Anca Andrei

Școala reprezentată: Liceul Pedagogic „Anastasia Popescu”

Obiective:           

consolidarea cunoștințelor

• consolidarea spiritului de echipă

• dezvoltarea gândirii, a atenției, a capacității de a exprima și explica noțiuni cunoscute


Număr de participanți: 10 – 20


Resurse materiale : hârtie, creioane / pixuri


Durată: 20 – 30 minute


Loc de desfășurare:  în clasă


Conținut/descrierea jocului:

Se fac echipe de câte 2, 3 sau 4 copii.  

Fiecare echipă va scrie pe o foaie 3 cuvinte care au legătură cu o temă dată (la fizică, sau alte discipline). De exemplu, la fizică, tema ar putea fi: stări de agregare, transformări de stare, iar cuvintele ar putea fi: sublimare, desublimare, vaporizare, căldura, temperatură, advecție, infiltrație, capilaritate). Apoi, copiii schimbă biletele între ei: echipa 1 îi dă biletul echipei 2, echipa 2 – echipei 3 și așa mai departe, ultima echipă îi dă biletul echipei 1.

După ce au schimbat biletele, fiecare echipă, va încerca să explice noțiunile de pe biletul primit de la colegi și va scrie pe foaie explicația  ”ca în dicționar”.

Copiii aduc biletele la catedră și profesoara / profesorul notează pe bilete ordinea în care au fost aduse de către copii, apoi le corectează împreună cu clasa și le punctează. Câștigă echipa cu cele mai multe puncte și care a adus cel mai repede biletul.  

Mențiuni/Sfaturi:Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:
Ex. La final vor fi felicitați cei care au câștigat jocul  și se discută pe baza noutăților aflate.