Nume învățător / profesor: Adina Florentina Stoian

Şcoala reprezentată: Liceul Pedagogic Ortodox „Anastasia Popescu”

Obiective:     

– să recunoască locul ocupat de obiecte;

– să se orienteze în câmp vizual;

– să indice locul unde se află obiectele.

Număr de participanți: 20-25

Resurse materiale: eșarfă, diverse obiecte/jucării


Durată: 30-40 minute


Loc de desfășurare: sala de clasă


Conținut/descrierea jocului:

Profesorul plasează obiecte în diferite locuri: dreapta, stânga, în față, în spate, sub, deasupra. Copiii sunt îndrumați să-și fixeze bine în minte locul acestora. Apoi este numit un copil care, legat la ochi, trebuie să precizeze pozițiile în care se află obiectele. Copiii vin pe rând și execută mișcările cerute de către profesor cu următoarele formule:

  • „Fă un pas drept înainte!/ Ce găsești, ți-aduci aminte?”
  • „Mergi acum spre partea dreapta!/ Știi să spui ce te așteaptă?”
  • „Fă un pas spre stânga ta!/ Poți să spui ce vei afla?”
  • „Dacă înapoi pășești,/ Oare ce obiect găsești?”

Se schimbă poziția inițială a obiectelor și se numește alt copil.

În cazul în care un copil nu execută corect cerința conducătorului de joc, se numește alt copil care are sarcina de a executa cerința. 

Activitate de reflecție cu participanții/Evaluare:
După fiecare executare corectă se aplaudă și sunt întrebați și ceilalți colegi dacă participantul la joc a indicat corect poziția obiectelor.