Științe, arte și literatură

Muzică și mișcare

Activități interactive și de cunoaștere

Energizere

Turnul de control

Obiective:            • să colaboreze cu partenerii de joc în vederea îndeplinirii obiectivelor;• să dovedească încredere în partenerul de joc. • să se deplaseze în spațiul jocului, legat la ochi, cu sprijinul partenerului de joc. Număr de participanți: 10 - 30...

Poveste pe grupe

Obiective:            • dezvoltarea vocabularului, a exprimării corecte, cursive, coerente;• dezvoltarea imaginației și a creativității Număr de participanți: minim 4 Resurse materiale: bilețele cu indicii Durată: 20- 45 min Loc de desfășurare: în sala de clasă, afară...

Mingea peste pod

Obiective:            • să execute diferite mișcări cu mingea;• să colaboreze cu membrii echipei pentru atingerea obiectivului comun. Număr de participanți: minim 5 Resurse materiale: un număr de mingi egal cu numărul echipelor formate Durată: 5 min Loc de...

Jocul privirilor

Obiective:            • să încurajeze contactul vizual al participanților cu partenerii de joc; • să fixeze indicatorii spațiali ”stânga”, ”dreapta”;• să încurajeze relațiile de prietenie, bazate pe încredere reciprocă între membrii grupului. Număr de participanți: ...

Ha-Ka-Dosh!

Obiective:            • creșterea vitezei de reacție;• energizarea grupului; • dezvoltarea atenției. Număr de participanți: minim 5 Resurse materiale: - Durată: 5-10 min Loc de desfășurare: în aer liber, în sala de sort, în clasă Conținut/descrierea jocului:...

Antonime… altfel

Exerciţiul este o variantă a jocului Mima. Copiii formează perechi şi, la semnalul coordonatorului, mimează diferite perechi de „antonime”: noapte şi zi; soare şi lună; râs şi plâns; apă şi foc; tinereţe şi bătrâneţe etc. Perechile se pot deplasa în spaţiul de joc şi...

Arta (colajelor) și literatura

După activităţile de lectură aprofundată a unui text literar, copiii sunt provocaţi să îl ilustreze, realizând colaje în echipă, folosind diverse imagini decupate. Întâi, se stabilesc echipele, apoi fiecare echipă primeşte materialele de lucru din care se pot decupa...

Basmul

Se formează grupe de câte patru elevi. Profesorul le spune elevilor că vor fi autorii unui basm. Basmul are un început dat, cum ar fi „Era odată o fetiţă sărmană, care locuia împreună cu mama ei bolnavă, într-o căsuţă sărăcăcioasă, de la marginea pădurii...”. Pe rând,...

Nu există… fără…

Participanții formează un cerc. Participantul care are mingea, i-o aruncă altui jucător, spunând: „Nu există... fără…” (spre exemplu: „Nu există vară fără flori”). Următorul jucător aruncă mingea şi spune următoarea fraza în aceeaşi formă (exemplu: „Nu-i fum fără...

Fructe și legume

În sala de clasă se vor forma două grupe cu un număr egal de elevi: grupa fructelor şi grupa legumelor. Profesorul va avea pregătite două liste: una cu cât mai multe fructe și una cu cât mai multe legume. Regula: îndrumătorul trebuie să spună la întâmplare un fruct...

Minte-mă

Participanții jocului trebuie să spună trei lucruri despre ei despre viaţa lor. Din aceste trei lucruri, unul trebuie să fie o minciună iar celelalte două să fie adevărate. Elevii clasei trebuie să descopere care din cele trei lucruri este o minciună. Menţiuni /...

Nas – roșu

Cadrul didactic trebuie să numească o culoare şi o parte a corpului. Elevul trebuie să se grăbească să atingă culoarea respectivă cu partea corpului denumită. Spre exemplu dacă profesorul va striga „nas roşu”, elevul trebuie să găsească un obiect roşu şi să-l atingă...

Mica încălzire

Înainte de ora de curs, profesorul poate face o „mică încălzire” cu elevii făcând un joc de echilibristică. Elevii trebuie să meargă câte unul cu o carte pe cap dintr-un capăt al clasei până la celălalt, fără ca aceasta să cadă. Jocul se poate complica punând mai...

Book trailer

Book trailerul este instrumentul de promovare a unei cărţi (proprii sau citite). Este un clip, un film, sau o prezentare prin care se face reclamă unei cărţi. Realizarea unui book-trailer implică parcurgerea mai multor etape. Câteva dintre acestea ar fi: selectarea...

Poemul cu mai mulți autori

Se alege un subiect, de exemplu: „oraşul tău”. Se lansează provocarea: „Continuă cu cât mai multe cuvinte enunțul: «Pentru mine, oraşul meu înseamnă…»”. Cei mici sunt lăsați să lucreze singuri, pe o fişă pe care este scris enunțul de la care se porneşte exerciţiul....

Leapșa pe cocoțate

Pe teren se așază mai multe saltele de gimnastică sau se desenează cu creta mai multe dreptunghiuri. Jucătorii se deplasează liber printre saltele / dreptunghiuri. Se alege un prinzător care îi urmăreşte pe jucători. La semnalul de începere a jocului, prinzătorul...